Publikationen
2020
"Gefühle sind von Haus aus Rebellen" : Musiktheater als Katalysator und Reflexionsagentur für g ...
Hrsg.: Hartung, Ulrike; Frank, Dominik; Paede, Kornelius
Würzburg : Königshausen & Neumann, 2020. - 212 S. . - (Thurnauer Schriften zum Musiktheater; 42)
Musiktheater in der Krise? : Positionen zwischen Institution und Ästhetik
Hrsg.: Hartung, Ulrike; Mungen, Anno
Act - Zeitschrift für Musik & Performance
2020
http://www.act.uni-bayreuth.de/de/index.html
Kohl, Marie-Anne
Curating Temporary Musical Worlds
2020
On Worlds and Artworks : International Workshop of the Research Section Arts and Aesthetics, Cluster "Africa Multiple", Bayreuth
Kohl, Marie-Anne
"The Whole Package" – Star Production Non-stop : Constructions and Paradoxes of the Ideal Star ...
2020
Popular Personae : Performing and Negotiating Identities in Popular Music, Bayreuth
Bier, Silvia
Alles (nur?) Theater : Strategien der Ästhetisierung und Politisierung im Nürnberger Stadttheat ...
Hitler.Macht.Oper. : Propaganda und Musiktheater in Nürnberg 1920–1950
Würzburg : Königshausen & Neumann, 2020. - S. 105-134 . - (Thurnauer Schriften zum Musiktheater; 40)
Kohl, Marie-Anne
Dancing with Empty Water Bottles at L’ Afrique a un incroyable talent, Brought to You by Nestlé ...
In: Matatu : Journal for African Culture and Society Bd. 51 (2020) Heft 1. - S. 169-192
doi:10.1163/18757421-05101005 ...
Bier, Silvia
Displaying the Ghosts : Thoughts regarding the Exhibition Project HITLER.MACHT.OPER (2018/19)
Ghosts, spectres, revenants : Hauntology as a means to think and feel future
Bayreuth : iwalewabooks, 2020. - S. 147-156
Ghosts, spectres, revenants : Hauntology as a means to think and feel future
Hrsg.: Fink, Katharina; Kohl, Marie-Anne; Siegert, Nadine
Bayreuth ; Johannesburg : iwalewabooks, 2020
Hitler.Macht.Oper. : Propaganda und Musiktheater in Nürnberg 1920–1950
Hrsg.: Bier, Silvia; Mungen, Anno; Reichard, Tobias; Reupke, Daniel
Würzburg : Königshausen & Neumann, 2020. - VII, 594 S. . - (Thurnauer Schriften zum Musiktheater; 40)
Bier, Silvia; Mungen, Anno; Reichard, Tobias; Reupke, Daniel
Hitler.Macht.Oper. : Zur Einführung
Hitler.Macht.Oper. : Propaganda und Musiktheater in Nürnberg 1920–1950
Würzburg : Königshausen & Neumann, 2020. - S. 1-25 . - (Thurnauer Schriften zum Musiktheater; 40)
Kohl, Marie-Anne; de Haas, Ricarda; Ndogo, Samuel; Odhiambo, Christopher
Introduction: "Power to the People?" : Patronage, Intervention and Transformation in African Pe ...
In: Matatu : Journal for African Culture and Society Bd. 51 (2020) Heft 1. - S. 11-21
doi:10.1163/18757421-05101014 ...
“Power to the People?” : Patronage, Intervention and Transformation in African Performative Art ...
Hrsg.: de Haas, Ricarda; Kohl, Marie-Anne; Ndogo, Samuel; Odhiambo, Christopher
Matatu : Journal for African Culture and Society
Leiden, Boston : Brill, 2020
Kohl, Marie-Anne
Die Rolle von Musik bei der Kommodifizierung von Diversität am Beispiel Deutschland sucht den S ...
Marginalisierungen - Ermächtigungen : Intersektionalität und Medialität im gegenwärtigen Musikbetrieb
Hildesheim : Olms, 2020. - S. 41-59 . - (Jahrbuch Musik und Gender; 12)
Kohl, Marie-Anne; Schatalov, Eugen; Zimmermann, Maxim
Silhouette Tapes : Ghost Tapes – Ves_OFF and Shoutlove
in Conversation with Marie-Anne Kohl ...
Ghosts, Specters, Revenants : Hauntology as a Means to Think and Feel Future
Bayreuth : iwalewabooks, 2020. - S. 93-101
Kohl, Marie-Anne; Mahamat Zene, Ibrahim Youssouf
"Swim in this nice thing that I left..." : Mahamat Zene Ibrahim Youssouf
in Conversation with ...
Ghosts, Specters, Revenants : Hauntology as a Means to Think and Feel Future
Bayreuth : iwalewabooks, 2020. - S. 113-119
Kohl, Marie-Anne
Die weinende Jury : "Geschlechtslose" Tränen bei globalen Musik-Castingshows?
Freie Beiträge zur Jahrestagung der Gesellschaft für Musikforschung 2019
Detmold , 2020. - S. 158-167
doi:10.25366/2020.59 ...
Mungen, Anno
Wieland Wagners erster "Ring des Nibelungen"
Hitler.Macht.Oper. : Propaganda und Musiktheater in Nürnberg 1920–1950
Würzburg : Königshausen & Neumann, 2020. - S. 207-234 . - (Thurnauer Schriften zum Musiktheater; 40)